Hemma hos päronen!!

Allt har gått jättebra!! Jag kan inte fatta att jag inte har mer ont.. Känns som kramp i magen men inte alls så farligt som jag trodde det skulle va.
Gårdagen började kl 7:00 på sjukhuset, mamma följde med mig in såklart :) Det första dom gjorde va å ta det där provet som jag inte kunde ta i måndags. Sen fick jag dom otroligt vackra sjukhuskläderna, säga vad man vill, men sköna e dom iaf!!
Vid 9:00 va det dax för mig att hjälpa sköterskan ner med min säng till operation, det får man göra om man e frisk å det e ju jag :) Sen fick jag hoppa upp på operationsbordet, å alla va så gulliga där nere. Minns att jag fick en spruta å andades syrgas sen somande jag sött..
Blev väckt igen kl 09:50 - Nu e det klart Sara!!
Jag började gråta, vet inte varför men det va mycket som bubblade upp i skallen då..
Sen rullades jag till uppvaket, där låg jag i två timmar sen kom jag in på rummet igen! Pratade med några i telefon men va fortfarande heeelt burrig i skallen..
Vid 16:30 började jag bli rastlös så då va jag uppe å sprang i korridorerna, då sa en patient till mig att jag va oförskämt pigg, hahaha
Min bror Ante, Mickan å Alvin kom in å hälsade på en runda. Jag va ganska trött då, så när dom gått så blev det sängen.. Har dock inte sovit så gott inatt, men det har jag planerat att göra denna natten ist!
Uppe kl 7:30, frukost 8:00 : 1½ dl fil, mellanmål kl 10.00 : 1dl juice utspädd med lika mycket vatten, lunch 11.45 : 1 dl tomatsoppa (eftersom jag hoppa över fisksoppan som serverades...) Samtidigt hade läkaren samtal med oss om framtiden, vi kommer ju att få äta ganska mycket tabletter, lite olika vitaminer, kalk "ersättning" å järntabletter, å detta ska ätas resten av livet.
Kl 12.30 kom Ante å hämta mig å nu e jag som sagt hemma hos mams å paps!

Nu gäller det bara att få rutin på alla måltider å mellanmål som jag ska få i mig, å när jag fått det så kommer det verkligen inte att va några problem! Så känner ni nån som funderar på att göra denna operation, säg att dom inte behöver tveka mer, utan DO IT :)

Vi hörs snart igen mina kära läsare! Nu ska jag njuta av helgen med lite fil å soppa å jag tror jag ska lyxa till det med en liiiiiiten kopp kaffe oxå ;P

Hugs & Kisses - Kärlek till Er alla ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica Persson

Vad skönt att allt gått bra och att du känner dig så pigg ändå. Nu kan du ju bara se framåt:)

Stora kramar från mig!

2009-10-09 @ 16:05:52
URL: http://flutechill.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Gött att läsa att allt gått bra! Var återhämtar man sig bättre än hemma hos mor å far?!

Kram! Fingal hälsar så gott!

2009-10-09 @ 20:09:14
Postat av: johan

You goo girl ;)

2009-10-10 @ 01:55:11
Postat av: "Karin"

Vad skönt att OP:n gick bra.. Du är ju min försöks kanin så då behöver inte jag heller tveka...

sköt om dig och äd inte för möd mad..

Puss & Kram

2009-10-12 @ 16:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0