Aldrig mer..

Idag har jag fått mig en riktig tankeställare.. Man går å klagar över småsaker å tycker att alla andra har det bättre än en själv. Som jag själv tex, jag har klagat på att vågen har stått still i två veckor ist för att glädjas över det jag redan gått ner.. Folk klagar för att man måste gå upp tidigt på morgonen för att jobba, ist för att glädjas över att man har ett jobb.. Vi gnäller när vi e lite hostiga å förkylda, å det e fan inget att klaga över!!
Det e så mycket onödig energi som går till våra negativa tankar..
Jag fick ett samtal från en vän idag, hon e en av dom mest positiva människor jag vet, å hon försökte fortfarande va precis lika positiv som hon brukar när hon berättade att hon fått besked på att hon har cancer...
Jag fick en chock, e fortfarande i chock tror jag.. Hur kan detta va möjligt, inte mina vänner, inte jag, inte min familj, det händer väl inte oss...
Men tydligen så gör det det, så nu e det slut på gnäll å trams!! Jag ska försöka bli mer positiv så jag har mer energi över till mina underbara nära å kära som verkligen behöver det!!

Gumman, jag finns här för dig, dag som natt!!




All min kärlek till dig, du fixar detta!!!!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Wandås

Ja det är mycket tråkigt att höra ... canser är en jäkla sjuka som inte borde funnits... men om vi ska tänka possitivt så är det ju faktiskt i många fall sjukvården och patienten klarar ut sin canser och vi hoppas på det i detta fallet med..Det där med possitivt tänkande är nog något vi alla borde tänka på precis som du säger.. men människan är i naturen negativt inställd för att skydda sig från besvikelser... Det negativa får jag nog hänvisa till ett I-lands problem .. vi har det för bra helt enkelt..Kram och hälsa din kompis att kämpa på!!!

Ps. med det vill jag dock inte föringa de som har det svårt i sverige..

2009-12-02 @ 08:59:38
URL: http://wandas.bloggproffsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0